Δραστηριότητες, Βιβλιοθήκη



Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε σχετικά με τις ορειβατικές εξορμήσεις που σχεδίασε ο σύλλογός μας σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου μας.

Επίσης βρήκαμε ιδιαίτερα ενδιαφέρον το δελτίο τύπου που αφορά την εκπαίδευση ενηλίκων στην απόκτηση βασικών δεξιοτήτων στις Νέες Τεχνολογίες και σας το αποστέλλουμε,

ενώ στο τέλος σας παρουσιάζουμε όλα τα βιβλία που περιέχει η βιβλιοθήκη του συλλόγου
μας και πως μπορείτε να τα δανειστείτε.

ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΕΣ ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ

Ο Σύλλογος Γονέων Πειραματικού Γυμνασίου αποφάσισε να δώσει την ευκαιρία στους μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου να γνωρίσουν την κρητική φύση μέσα από ένα πρόγραμμα εξορμήσεων.
Στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές:
• να περπατήσουν, να ζήσουν στη φύση
• να αναπτύξουν σχέσεις φιλίας, συνεργασίας, αλληλεγγύης και κατανόησης,
• να γνωρίσουν τη χλωρίδα και την πανίδα του τόπου τους
• να ανιχνεύσουν τη γεωλογική διαδρομή του νησιού
• να ανακαλύψουν την ιστορία του τόπου μέσα από απομεινάρια ανθρώπινης παρουσίας και μαρτυρίες
• να καταγράψουν και να συμμετάσχουν σε λαογραφικά δρώμενα
• να αγαπήσουν το περιβάλλον (φυσικό και ανθρωπογενές) στο οποίο ζουν
• να αναγνωρίσουν τα προβλήματα που το απειλούν
• να δράσουν για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών
Η οργάνωση των εξορμήσεων θα γίνει σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων του Πειραματικού Γυμνασίου και του Πειραματικού Λυκείου.
Σε κάθε εξόρμηση θα συμμετέχουν :
1. 12 μαθητές από το Γυμνάσιο και 12 από το Λύκειο
2. ένας εκπρόσωπος από τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του κάθε σχολείου
3. ένας καθηγητής από κάθε σχολείο
4. ο αρχηγός της εκδρομής.
Οι μαθητές που θα θέλουν να συμμετέχουν σε αυτές τις εξορμήσεις πρέπει να φέρουν μία υπεύθυνη δήλωση, όπου ο γονέας / κηδεμόνας θα δηλώνει ότι επιτρέπει στον μαθητή/μαθήτρια να λάβει μέρος στις εξορμήσεις του σχολείου και ότι φέρει την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος,καθώς επίσης και το αντίτιμο του εισιτηρίου.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης και το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπ/σης Ενηλίκων
σχεδιάζουν και υλοποιούν το πρόγραμμα «Εκπαίδευση ενηλίκων στην απόκτηση βασικών
δεξιοτήτων στις Νέες Τεχνολογίες – Ήρων 2» με στόχο την εκπ/ση ενηλίκων πολιτών,
αρχάριων στην πληροφορική στη χρήση Η/Υ και τις νέες τεχνολογίες.
Το πρόγραμμα εντάσσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»
και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΣΠΑ 2007-13) και από το
Ελληνικό Δημόσιο. Η φοίτηση είναι δωρεάν!
Η διάρκεια του προγράμματος είναι 50 ώρες. Μαθήματα θα γίνονται 2 φορές την εβδομάδα από 2,5 ώρες κάθε φορά, απογευματινές ώρες. Τα τμήματα ολοκληρώνονται σε διάστημα 10
εβδομάδων.
Τα πρώτα τμήματα θα ξεκινήσουν τον Νοέμβριο/Δεκέμβριο του 2010 στα εργαστήρια
πληροφορικής των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπ/σης. Οι εκπαιδευόμενοι θα ενταχθούν σε τμήμα που θα λειτουργήσει σε κάποιο κοντινό σχολείο της περιοχής τους (εφόσον υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός αιτήσεων ανά περιοχή).
Οι εκπαιδευόμενοι που θα ολοκληρώσουν επιτυχώς το πρόγραμμα,θα λάβουν πιστοποιητικό επιμόρφωσης στης Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης.

Αιτήσεις μπορούν να υποβάλλονται άμεσα στη δ/νση : Μονοφατσίου 8,τηλ. 2810-333791,
ώρες λειτουργίας : 10.00-14.00,
όνομα γραμματέως : κ. Παπαδογιαννάκη Ειρήνη

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΒΙΡΤΖΙΝΙΑ ΣΑΤΙΡ, Πλάθοντας ανθρώπους, εκδ. Κέδρος, 2008
Πιστή στην πεποίθησή της ότι τα συγκροτημένα άτομα προέρχονται από αρμονικές και
συγκροτημένες οικογένειες, η κορυφαία στο χώρο της οικογενειακής ψυχοθεραπείας συγγραφέας,εξηγεί την άρρηκτη σχέση ανάμεσα στην οικογενειακή ζωή και στο χαρακτήρα που διαμορφώνει μεγαλώνοντας κάθε παιδί.

DANIEL GOLEMAN , Η Συναισθηματική Νοημοσύνη, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, 1998
Με αφετηρία τις πρωτοποριακές έρευνες γύρω από τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη
συμπεριφορά, ο συγγραφέας προσφέρει μια υποδειγματική σύνθεση των πρόσφατων
νευροεπιστημονικών ανακαλύψεων που σχετίζονται με τα συναισθήματα και καταλήγει στον
προσδιορισμό ορισμένων παραγόντων που κάνουν κάποιους ανθρώπους να πετυχαίνουν στη ζωή τους.

DANIEL GOLEMAN , Η Κοινωνική Νοημοσύνη, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, 2006
Η θεμελιακή επισήμανση του βιβλίου: ο εγκέφαλός μας είναι κοινωνικός. Πολύ περισσότερο από όσο συνειδητοποιούμε, οι καθημερινές επαφές και συναντήσεις μας με τους γονείς, τους συζύγους, τους φίλους, ακόμη και με ανθρώπους εντελώς άγνωστους σε μας, διαμορφώνουν τον εγκέφαλό μας και επηρεάζουν βαθιά τα κύτταρα του σώματός μας. Είμαστε ικανοί για ενσυναίσθηση, συνεργασία και αλτρουισμό. Αρκεί να αναπτύξουμε την κοινωνική μας νοημοσύνη και να καλλιεργήσουμε αυτές τις ιδιότητες στον εαυτό μας και στους άλλους.

ΝΤΑΝΕΛ ΜΑΡΣΕΛΛΙ – ΓΚΥΓΜΕΤ ΝΤΕ ΛΑ ΜΠΟΡΙ,Αναστατωμένοι έφηβοι,Αναστατωμένοι Γονείς, εκδ. Πατάκη, 2005
[...] Μέσα από τις απαντήσεις που δίνουν σε πάνω από 100 ερωτήσεις γονέων, ο καθηγητής Ντανιέλ Μαρσελλί και η δημοσιογράφος Γκυγμέτ ντε Λα Μπορί αναλύουν τον ψυχικό κόσμο των εφήβων και προτείνουν τρόπους χειρισμού προβλημάτων. Υγεία, οικογενειακή ζωή, χρήματα,σχέσεις παιδιών-γονέων, σχολική ζωή, φιλίες και φλερτ, αυτονομία... θίγονται σε αυτό το βιβλίο.

KOLET JANSSEN , Σεξ και συναίσθημα, εκδ. Κάτοπτρο, 2007
Το "Σεξ και συναίσθημα" είναι ένα βιβλίο οργανωμένο κατά ερωτήσεις που έχουν θέσει οι μικροί μας φίλοι στη συγγραφέα για ζητήματα σχετικά με τον έρωτα, το σεξ, την εμπιστοσύνη, το χωρισμό, αλλά και για την επερχόμενη εφηβεία, τις σχέσεις των δύο φύλων, τις σεξουαλικές αποκλίσεις και την αληθινή αγάπη.

ΠΑΛΜΑΝΟ ΠΕΝΝΥ, Πώς να κάνετε τους εφήβους να σας δείξουν τον καλύτερο εαυτό τους, εκδ. Μίνωας, 2008
Στο βιβλίο αυτό θα διαβάσετε: -Πώς να δείξετε στους εφήβους σας σεβασμό και τρυφερότητα, να τους υποστηρίξετε και να επικοινωνήσετε πραγματικά μαζί τους. -Πώς να διαχειριστείτε κρίσεις και να αντιμετωπίσετε ορμονικά προβλήματα, σχέσεις, αλκοόλ, κάπνισμα, παραβατική συμπεριφορά. -Πώς να τους μάθετε, αλλά χωρίς να τους επιβάλετε, καλούς τρόπους και σωστή συμπεριφορά.

ΡΟΝΑΛΝΤ ΝΤΕΙΒΙΣ – ΕΛΝΤΟΝ ΜΠΡΑΟΥΝ, Το χάρισμα της δυσλεξίας, εκδ. Καστανιώτη, 2008
Ύστερα από πολυάριθμες αποτυχίες ο Ρόναλντ Ντέιβις, αν και δυσλεξικός, κατάφερε να γίνει μηχανικός, επιχειρηματίας και γλύπτης - και στα τριάντα πέντε του χρόνια έκανε μια καταπληκτική ανακάλυψη, που του έδωσε τη δυνατότητα να διαβάζει ολόκληρα βιβλία μέσα σε λίγες μόνο ώρες. Η έμπνευση εκείνη κατέληξε στις επαναστατικές μεθόδους του που παρουσιάζονται με απλό τρόπο σ' αυτό το βιβλίο, έτσι ώστε να μπορούν όλοι - δάσκαλοι, γονείς, ή δυσλεξικοί - να τις χρησιμοποιούν για να ξεπερνούν με επιτυχία τα εμπόδια της δυσλεξίας.

ΘΑΝΟΣ ΑΣΚΗΤΗΣ, Γονείς και παιδί. Απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, εκδ. Α.Α.Λιβάνη,
2006
Το παιδί μέχρι την εφηβεία του ψάχνει και αναζητά με περιέργεια τη σεξουαλικότητά του, τη σχέση του με το φύλο του, αλλά και με το αντίθετο φύλο. Η σημασία της σεξουαλικής του εξέλιξης απαιτεί την κατανόηση, τόσο από την πλευρά της μητέρας, όσο και από την πλευρά του πατέρα, που μόνο η σωστή πληροφόρηση και η γνώση μπορούν να δώσουν, ώστε να γίνουν ο πραγματικός οδηγός για τη συναισθηματική στήριξη του παιδιού τους.

ΝΙΚΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ, Τα παιδιά δε θέλουν ψυχολόγο. Γονείς θέλουν!, εκδ. Μεταίχμιο, 2009
Εκατομμύρια παιδιά έχουν μεγαλώσει με γονείς μετριότατους ως προς τη γονεϊκή τους λειτουργία.Και ποτέ κανένα παιδί δεν ανατράφηκε με τέλειους γονείς. Όλοι είχαν ατέλειες, ανεπάρκειες,κενά, προβλήματα. Όμως, το δίλημμα δεν είναι ή τέλειοι γονείς ή καθόλου γονείς. Το πρωταρχικό και απόλυτο ζητούμενο είναι να υπάρχουν γονείς.

ΚΙΚΗ ΤΖΩΡΤΖΑΚΑΚΗ, Μαμά κόψε το κήρυγμα (κι εσύ μπαμπά, επίσης), τόμ. Α΄ και Β΄, εκδ. Καλέντης, 2005
Η παιδαγωγική που προτείνει η συγγραφέας συνδυάζει την επιστημονική γνώση με την
πρακτική εφαρμογή της. Τα εκατοντάδες αληθινά παραδείγματα που παραθέτει είναι από
μόνα τους ένας ολόκληρος κόσμος, γεμάτος ειλικρίνεια και γνώση ζωής. Οι ξεκάθαρες
έννοιες και η ζωντανή γλώσσα που χρησιμοποιεί, το κάνουν ένα ανάγνωσμα γλαφυρό και
γοητευτικό.

ΩΡΕΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ: Τρίτη και Πέμπτη : 12.30 – 12.40 μ.μ. (προτελευταίο διάλειμμα) στη
βιβλιοθήκη του Γυμνασίου. Υπεύθυνη : κ. Πολυχρονάκη

Σημείωση : Μπορείτε να στέλνετε και τα παιδιά σας να δανειστούν εκ μέρους σας τα βιβλία που επιθυμείτε.
Επίσης δεχόμαστε προτάσεις για άλλα βιβλία με τα οποία θα θέλατε να εμπλουτίσουμε
τη βιβλιοθήκη μας.

Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιοδήποτε θέμα σας απασχολεί.
Είμαστε πρόθυμοι και ζητάμε τη συνεργασία μαζί σας.